Html cript Free Code

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

ΔΗΛΩΣΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΔΕΗ


ΠΡΟΣ ΔΕΗ 3

ΔΗΛΩΣΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ
(Ένδεκα υπογεγραμμένων σελίδων)
Του ……………………………
Κατοίκου  ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Α.Δ.Τ. …………. /Α.Τ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
Οδός ………………….., Τ.Κ. 60100
Τηλ.  ………………………
Με ΑΦΜ …………………
Δ.Ο.Υ. ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
ΑΡ. Παροχής: ……………………
Κατερίνη 4-6-2013


              
ΠΡΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ


 Θέματα:
1. ΔΗΛΩΣΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
(Σελίδες 1-11)
2. ΑΙΤΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
(Σελίδα 11)

ΘΕΜΑ ΠΡΩΤΟ: Η ΔΗΛΩΣΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ

Με την παρούσα αίτησή μου, σας εκθέτω τους λόγους για τους οποίους αμφισβητώ τη νομιμότητα του λογαριασμού με αριθμό .................... που εκδόθηκε στο όνομά μου στις 15/5/2013 και λήγει στις 7/6/2013. Σας καταθέτω λοιπόν εμπρόθεσμα την δήλωση αμφισβήτησης ζητώντας την επίλυση της διαφοράς. Τους λόγους της αμφισβήτησής μου τους είχα εκθέσει με την αίτηση που κατέθεσα στο κατάστημα ΔΕΗ Κατερίνης με αριθμό πρωτοκόλλου 98/10.4.2013, ζητώντας κατά λέξη: «Ο επόμενος λογαριασμός κατανάλωσης, να περιέχει όλα όσα απαιτούνται από τον άρθρο 27 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας» Και ότι «Στην περίπτωση που τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται, ή είναι ανεπαρκή, αυτοδίκαια ο λογαριασμός μπορεί να θεωρηθεί από μέρος μου μη νόμιμος τίτλος οικονομικής απαίτησης, άρα μη πληρωτέος».

Σας υπενθυμίζω λοιπόν το άρθρο 27 παρ. 5 του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, και σας ζητώ να μου αποστείλετε έναν νόμιμο Λογαριασμό Κατανάλωσης, διότι μόνον με νόμιμο τίτλο οικονομικής απαίτησης, θα μπορέσετε να λάβετε τα χρήματα που σας οφείλω, ή να προβείτε σε διακοπή της σύνδεσής μου αν φανώ ασυνεπής στις υποχρεώσεις μου.

«Άρθρο 27 παρ. 5.
Ο Λογαριασμός Κατανάλωσης περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, τις εξής πληροφορίες:
(1) Τα στοιχεία του Προμηθευτή (επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, στοιχεία
επικοινωνίας όπως αριθμούς fax και δ/νσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και
ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, ΑΦΜ).
(2) Τα στοιχεία του Πελάτη (επωνυμία, διεύθυνση της ηλεκτροδοτούμενης
εγκατάστασης, διεύθυνση αποστολής λογαριασμού, στοιχεία επικοινωνίας,
ΑΦΜ), τον αριθμό παροχής και τον αριθμό μετρητή της ηλεκτροδοτούμενης
εγκατάστασης.
(3) Αριθμό, ημερομηνία έκδοσης και είδος Λογαριασμού (βάσει
καταμετρούμενης κατανάλωσης (ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ), βάσει εκτιμώμενης
κατανάλωσης (ΕΝΑΝΤΙ) ή βάσει ανάγνωσης μετρητή από τον Πελάτη ή τον
Προμηθευτή (ΕΝΑΝΤΙ – ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ)).
(4) Κατηγορία Πελάτη (οικιακός ή μη οικιακός, τάση σύνδεσης, κτλ), κατηγορία
και διακριτικά στοιχεία εφαρμοζόμενου Τιμολογίου Προμήθειας.
(5) Τις ημερομηνίες της προηγούμενης, της τρέχουσας και της επόμενης
καταμέτρησης.
(6) Την Περίοδο Χρέωσης του λογαριασμού.
(7) Τις ενδείξεις κάθε μεγέθους, όπως ενέργεια και ισχύς, που χρεώνεται βάσει
του εφαρμοζόμενου Τιμολογίου Προμήθειας, όπως καταμετρήθηκαν κατά
την αρχή και καταμετρήθηκαν, εκτιμήθηκαν ή αναγνώσθηκαν στο τέλος της
Περιόδου Χρέωσης
(8) Τη συνολική κατανάλωση κατά την Περίοδο Χρέωσης, για κάθε μέγεθος
που χρεώνεται βάσει του εφαρμοζόμενου Τιμολογίου Προμήθειας,

(9) Διακριτή αναγραφή των χρεώσεων που επιβάλλονται, η οποία περιλαμβάνει
για κάθε μία από τις κατωτέρω χρεώσεις το καθαρό ποσό, τον τρόπο
υπολογισμού του βάσει της καταναλωθείσας ποσότητας και της αντίστοιχης
μοναδιαίας χρέωσης, τον αναλογούντα φόρο, και επιμέρους άθροιση των
ποσών ανά ομάδα χρεώσεων, ως ακολούθως:

Χρεώσεις Προμήθειας

α) Χρέωση για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο της
Σύμβασης Προμήθειας.

Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις

α) Χρέωση για τη χρήση του Συστήματος και για την κάλυψη των
λειτουργικών δαπανών του Διαχειριστή του Συστήματος.
γ) Χρέωση για τη χρήση του Δικτύου και για την κάλυψη των
λειτουργικών δαπανών του αρμοδίου Διαχειριστή του Δικτύου.
δ) Χρεώσεις για την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας.
δ) Χρεώσεις για την παροχή Επικουρικών Υπηρεσιών, καθώς και λοιπές
χρεώσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του Τμήματος VI του ΚΔΣ&ΣΗΕ.
ε) Ειδικό Τέλος ΑΠΕ.
στ) Τέλη υπέρ ΡΑΕ.
ζ) Λοιπές Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις, σύμφωνα με τον ορισμό της
περίπτωσης (ιδ), παράγραφος 2, Άρθρο 1, όπως αυτές καθορίζονται με
την κείμενη νομοθεσία.
(10) Τα ποσά που αντιστοιχούν σε ποινικές ρήτρες και ανταλλάγματα που
πιστώνονται στον Πελάτη από τον Διαχειριστή του Δικτύου λόγω
παραβίασης Ορίων Ατομικών Εγγυήσεων, με αναφορά στην αντίστοιχη
παραβίαση, κατά τα οριζόμενα στον ΚΔΔ.

(11) Τυχόν προηγούμενες ανεξόφλητες οφειλές και υπόμνηση της δυνατότητας
του Προμηθευτή να διακόψει την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε
περίπτωση μη εμπρόθεσμης εξόφλησης του συνολικού οφειλόμενου ποσού
(12) Το συνολικό οφειλόμενο ποσό, μετά το συμψηφισμό του με τυχόν ποινικές
ρήτρες και ανταλλάγματα υπέρ του Πελάτη, κατά τα οριζόμενα στην
περίπτωση 10 ανωτέρω, περιλαμβανομένων τυχόν ανεξόφλητων οφειλών
από προηγούμενους λογαριασμούς.

(13) Προθεσμία και τρόποι υποβολής αντιρρήσεων, ημερομηνία λήξης
προθεσμίας εξόφλησης, τρόποι και σημεία πληρωμής του Λογαριασμού
Κατανάλωσης.
(14) Το ποσό της εγγύησης που έχει κατατεθεί.
 (15) Ιστορικά στοιχεία κατανάλωσης, ιδίως σύγκριση με την κατανάλωση κατά
την αντίστοιχη περίοδο χρέωσης του αμέσως προηγούμενου έτους ή την
εξέλιξη ανά περίοδο χρέωσης του κυλιόμενου μέσου όρου κατανάλωσης
κατά το τελευταίο 12μηνο, καθώς και συγκριτικά στοιχεία της κατανάλωσης
του πελάτη σε σχέση με καταναλώσεις τυπικών εγκαταστάσεων με παρόμοια
χαρακτηριστικά.
6. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας επιτυχώς πιστοποιημένων μετρήσεων
κατανάλωσης, κατά τα οριζόμενα στους Κώδικες Διαχείρισης Δικτύων, για
περίοδο χρέωσης ή για τμήμα αυτής, ο Λογαριασμός Κατανάλωσης εκδίδεται για
την αντίστοιχη περίοδο, βάσει των δεδομένων μέτρησης που εκτιμά ο αρμόδιος
Διαχειριστής Δικτύου, σύμφωνα με τη διαδικασία διόρθωσης και εκτίμησης
μετρήσεων που ορίζεται στον σχετικό Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου. Στην
περίπτωση του προηγουμένου εδαφίου ο Λογαριασμός περιέχει σχετική
επισήμανση και συνοπτική περιγραφή του τρόπου υπολογισμού των χρεώσεων
βάσει εκτιμώμενης κατανάλωσης, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχονται
σχετικά από τον αρμόδιο Διαχειριστή Δικτύου.

7. Με κάθε Λογαριασμό Κατανάλωσης παρέχονται στον Πελάτη και οι ακόλουθες πληροφορίες:
α) Τα στοιχεία επικοινωνίας της υπηρεσίας του Προμηθευτή για την υποβολή
ερωτημάτων, παραπόνων και αντιρρήσεων αναφορικά με τις χρεώσεις του
Λογαριασμού Κατανάλωσης.
β) Το τηλεφωνικό κέντρο και τα στοιχεία επικοινωνίας του τμήματος
Εξυπηρέτησης Πελατών, όπου ο Πελάτης δύναται να απευθύνεται για την
υποβολή παραπόνων και αιτημάτων.
γ) Τα στοιχεία επικοινωνίας οργανώσεων καταναλωτών, καθώς και τα στοιχεία
επικοινωνίας με το φορέα που είναι αρμόδιος για την εξωδικαστική επίλυση
διαφορών μεταξύ Πελατών και Προμηθευτή κατά το Άρθρο 34.
δ) Το τηλεφωνικό κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών του τοπικού παραρτήματος
του αρμοδίου Διαχειριστή του Δικτύου, όπου ο Πελάτης δύναται να
απευθύνεται για την υποβολή παραπόνων και αιτημάτων, την αναφορά
βλαβών που σχετίζονται με το Δίκτυο και την παροχή του, καθώς και για την
επικοινωνία με τον Διαχειριστή του Δικτύου σε περιπτώσεις έκτακτης
ανάγκης.
ε) Πρακτικές συμβουλές για θέματα, όπως εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία
ηλεκτρικών συσκευών και θέματα ασφάλειας, καθώς και στοιχεία
επικοινωνίας φορέων και οργανισμών, και διευθύνσεις διαδικτυακών τόπων,
μέσω των οποίων οι τελικοί Πελάτες μπορεί να πληροφορούνται σχετικά με
τρόπους βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας κατά τη χρήση
ηλεκτρικής ενέργειας στην εγκατάστασή τους, τα τυπικά χαρακτηριστικά
ενεργειακής κατανάλωσης ή τις τεχνικές προδιαγραφές του εξοπλισμού και
των συσκευών που απορροφούν ηλεκτρική ενέργεια.
στ) Ενημέρωση για τις υποχρεώσεις των Πελατών σε σχέση με την ασφάλεια και
την προστασία των μετρητών κατανάλωσης των εγκαταστάσεών τους και
τον τακτικό έλεγχο των ενδείξεών τους, κατά τα οριζόμενα στους σχετικούς
Κώδικες Διαχείρισης Δικτύων, καθώς και πρακτικές συμβουλές σχετικά με
τα παραπάνω θέματα.
8. Με τον πρώτο Λογαριασμό Κατανάλωσης κάθε έτους, ο Προμηθευτής παρέχει
επιπροσθέτως στον Πελάτη του:
α) Ενημερωτικό σημείωμα που περιλαμβάνει στοιχεία κατανάλωσης κατά το
προηγούμενο έτος, συνολικό κόστος για το προηγούμενο έτος, εκτίμηση
κατανάλωσης και κόστους για το τρέχον έτος και υπενθύμιση του
δικαιώματος αλλαγής Προμηθευτή.
β) Πληροφορίες για την ποσοστιαία συνεισφορά των διαφόρων πηγών
ενέργειας στο συνολικό ενεργειακό του μίγμα, κατά το προηγούμενο έτος.
Περαιτέρω, παρέχονται με τον ανωτέρω λογαριασμό και οι ελάχιστες
παραπομπές σε ευρέως προσβάσιμες πηγές αναφοράς, για την αξιόπιστη
πληροφόρηση του Πελάτη, σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από
τη χρήση του ενεργειακού μίγματος του Προμηθευτή του, ιδίως όσον αφορά
στις επιπτώσεις από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα ραδιενεργά
απόβλητα.
9. Σε περίπτωση λύσης της Σύμβασης Προμήθειας, ο τελευταίος εκκαθαριστικός
Λογαριασμός Κατανάλωσης που αφορά σε χρεώσεις για κατανάλωση έως το
χρόνο διακοπής της προμήθειας αποστέλλεται το αργότερο έξι (6) εβδομάδες
μετά την διακοπή της προμήθειας και το ποσό της εγγύησης συμψηφίζεται με τις
χρεώσεις.
10. Αν ο Πελάτης δεν λαμβάνει Λογαριασμό Κατανάλωσης οφείλει να απευθύνεται
άμεσα στον Προμηθευτή του για σχετική ενημέρωση.»

Στο παραπάνω κείμενο του Κώδικα, υπογραμμίζω τα στοιχεία που παρανόμως απουσιάζουν από τους λογαριασμούς κατανάλωσης των οικιακών πελατών, με στόχο την παραπλάνησή τους και την παρεμπόδιση διατύπωσης παραπόνων στην περίπτωση που αντιληφθούν ότι αδικούνται. Συγκεκριμένα:

ΠΡΩΤΟΝ:

Δεν γίνεται «διακριτή αναγραφή των χρεώσεων που επιβάλλονται», η οποία περιλαμβάνει «τον τρόπο υπολογισμού τους βάσει της καταναλωθείσας ποσότητας και της αντίστοιχης μοναδιαίας χρέωσης» Παραδείγματος χάριν, από τη σύγκριση της χρέωσης Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας μεταξύ δύο λογαριασμών, διαπίστωσα ότι υπάρχει χρέωση με διαφορετικό συντελεστή, δίχως αυτός να αναφέρεται και δίχως να αιτιολογείται η διαφορά. Συγκεκριμένα, στον λογαριασμό μου με αριθμό 0010947785, για κατανάλωση ρεύματος 520,77 ευρώ, χρεώνομαι για ΥΚΩ 207,27 ευρώ, ενώ στον αμέσως επόμενο λογαριασμό μου με αριθμό 0017785796, για κατανάλωση ρεύματος 97,99 ευρώ, χρεώνομαι για ΥΚΩ 15,44 ευρώ. Στον πρώτο λοιπόν λογαριασμό χρεώνομαι για ΥΚΩ με συντελεστή 0,40 ενώ στον αμέσως επόμενο με συντελεστή 0,16

Οι χρεώσεις του παραδείγματός μας, συμφωνούν με τους συντελεστές χρέωσης που έχει αναρτήσει η ΔΕΗ στο διαδίκτυο διότι: Στον πρώτο λογαριασμό, για κατανάλωση 4311 kwh κατανάλωσης ημέρας και 1551 kwh κατανάλωσης νύκτας, χρεώνομαι με 207,27 ευρώ ΥΚΩ. Τιμή που συμφωνεί με τους καταλόγους της ΔΕΗ καθώς: 4311*0,04488 =193,47 και 1551*0,00889 =13,788. Στον δεύτερο λογαριασμό, έχουμε 834 kwh κατανάλωση ημέρας επί 0,00699 =5,829 ευρώ και 264 kwh κατανάλωση νύκτας επί 0,00899 =2,346 ευρώ. Επί συνόλω 8,175 ευρώ,  επειδή όμως ο δεύτερος λογαριασμός είναι διμήνου και όχι τετραμήνου, χρεώνομαι με τον αμέσως ανώτερο συντελεστή 0,0157 για 834*2=1668 kwh και έτσι σωστά προκύπτει το ποσό των 15,44 ευρώ.

Ενώ λοιπόν όλα φαίνονται σωστά, για κάποιον ερευνητή που θα ανατρέξει στις ιστοσελίδες της ΔΕΗ, ο τρόπος υπολογισμού δεν συμφωνεί με τον τρόπο υπολογισμού που επιβάλλει η ΡΑΕ. Αυτό διαπιστώνεται εύκολα αν ανατρέξουμε στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ που απαντά στο ερώτημα «Πώς υπολογίζω τις χρεώσεις ΥΚΩ στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας;»
Πηγή: http://www.rae.gr/site/categories_new/consumers/faq/electricity.csp
 Βήμα 1ο. Επιμερίζουμε τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν στα έτη κατανάλωσης (π.χ. 2011 και 2012), αναλογικά με τις ημέρες που αντιστοιχούν στο κάθε έτος, εφόσον ο εκκαθαριστικός λογαριασμός αφορά σε δυο έτη.
Βήμα 2ο. Κάνουμε αναγωγή της κατανάλωσης που προέκυψε για το κάθε έτος σε τετραμηνιαία βάση (120 ημέρες). Το αποτέλεσμα μας δείχνει σε ποιο κλιμάκιο κατανάλωσης εντάσσεται ο συγκεκριμένος λογαριασμός.
Από την κατάταξη στο κλιμάκιο προκύπτει ποιος συντελεστής χρησιμοποιείται, με βάση την Υπουργική Απόφαση Δ5−ΗΛ/Β/Φ.1.17/2123/28571 και την Απόφαση ΡΑΕ 1527/2011, των οποίων οι συντελεστές έχουν τεθεί σε ισχύ με το άρθρο 36 του Ν.4067/2012.
Βήμα 3ο. Πολλαπλασιάζουμε το συντελεστή του κλιμακίου στο οποίο εντάσσεται ο λογαριασμός μας με τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν στο κάθε έτος και περιλαμβάνονται στο λογαριασμό (αυτές που προέκυψαν από τον επιμερισμό στο πρώτο βήμα, όχι από την αναγωγή στο τετράμηνο) και διαιρούμε δια του 1.000. Το αποτέλεσμα ισοδυναμεί με το ποσό χρέωσης ΥΚΩ για το κάθε έτος.
Βήμα 4ο. Ακολουθούμε τα ίδια βήματα και για το άλλο έτος. Σημειώνεται ότι τα κλιμάκια και οι συντελεστές χρέωσης διαφοροποιούνται ανά έτος.
Βήμα 5ο. Βρίσκουμε τις χρεώσεις ΥΚΩ για τη νυχτερινή κατανάλωση με επιμερισμό των κιλοβατωρών που καταναλώθηκαν στα έτη κατανάλωσης (π.χ. 2011 και 2012), αναλογικά με τις ημέρες που αντιστοιχούν στο κάθε έτος, εφόσον ο εκκαθαριστικός λογαριασμός αφορά σε δυο έτη. Πολλαπλασιάζουμε το συντελεστή του κάθε έτους με τις κιλοβατώρες που καταναλώθηκαν στο κάθε έτος.
Για τη νυχτερινή κατανάλωση δεν απαιτείται ένταξη σε κλιμάκιο, καθώς το σύνολό της χρεώνεται με συγκεκριμένο συντελεστή οριζόμενο ανά έτος στις προαναφερόμενες αποφάσεις.
Βήμα 6ο. Προσθέτουμε τα ποσά που προέκυψαν παραπάνω από τους υπολογισμούς για την κατανάλωση ημέρας και νύχτας.

Διαβάζοντας λοιπόν τον τρόπο υπολογισμού της ΡΑΕ, διαπιστώνουμε ότι κακώς η κατανάλωση των 4311 kwh του πρώτου λογαριασμού του παραδείγματός μας, χρεώθηκε με τον υψηλότερο συντελεστή 0,04488 υπερ ΥΚΩ, διότι δεν καταναλώνω καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 4300 kwh ανά τετράμηνο, αλλά μόνον κατά τους Χειμερινούς μήνες του 2013, που χρησιμοποίησα το ρεύμα και για θέρμανση. Επομένως το ποσό των 207,27 ευρώ που αν ανατρέξουμε στους τιμοκαταλόγους της ΔΕΗ φαίνεται σωστό, σύμφωνα με τον τρόπο υπολογισμού της ΡΑΕ είναι υπερβολικό.
Για την αποφυγή τέτοιου είδους παραπλανήσεων και υπεξαιρέσεων από τη ΔΕΗ, Η ΡΑΕ απαιτεί δια του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, «Ο Λογαριασμός Κατανάλωσης να περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, εκτός των άλλων και «Ιστορικά στοιχεία κατανάλωσης, ιδίως σύγκριση με την κατανάλωση κατά την αντίστοιχη περίοδο χρέωσης του αμέσως προηγούμενου έτους ή την εξέλιξη ανά περίοδο χρέωσης του κυλιόμενου μέσου όρου κατανάλωσης κατά το τελευταίο 12μηνο,» (άρθρο 27, παρ. 5(15)) ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να υπολογίσει τους συντελεστές χρέωσης και να τους συγκρίνει με αυτούς που παρουσιάζει η ΔΕΗ. Η ΔΕΗ όμως αποφεύγει, κατά παράβαση του Κώδικα, να παρουσιάζει και τα ιστορικά στοιχεία και τους συντελεστές χρέωσης, με στόχο, όπως φαίνεται από τον έλεγχο, την παραπλάνηση και κλοπή των πελατών της.

Ο Λογαριασμός λοιπόν Κατανάλωσης, για να είναι νόμιμος τίτλος οικονομικής απαίτησης, επιβάλλεται να αναγράφει εκτός των άλλων (των υποδεικνυόμενων από τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής ενέργειας), και το κλιμάκιο κατανάλωσης, βάσει του οποίου θα πρέπει να υπολογίζονται οι διάφορες χρεώσεις, διότι «Από την κατάταξη στο κλιμάκιο προκύπτει ποιος συντελεστής χρησιμοποιείται, με βάση την Υπουργική Απόφαση Δ5−ΗΛ/Β/Φ.1.17/2123/28571 και την Απόφαση ΡΑΕ 1527/2011, των οποίων οι συντελεστές έχουν τεθεί σε ισχύ με το άρθρο 36 του Ν.4067/2012.» και όχι βάσει της κάθε τετραμηνιαίας κατανάλωσης!


ΔΕΥΤΕΡΟΝ:

Δεν αναγράφονται η προθεσμία και οι τρόποι υποβολής αντιρρήσεων.

Καθώς επίσης:
α) Τα στοιχεία επικοινωνίας της υπηρεσίας του Προμηθευτή για την υποβολή
ερωτημάτων, παραπόνων και αντιρρήσεων αναφορικά με τις χρεώσεις του
Λογαριασμού Κατανάλωσης.
β) Το τηλεφωνικό κέντρο και τα στοιχεία επικοινωνίας του τμήματος
Εξυπηρέτησης Πελατών, όπου ο Πελάτης δύναται να απευθύνεται για την
υποβολή παραπόνων και αιτημάτων.
γ) Τα στοιχεία επικοινωνίας οργανώσεων καταναλωτών, καθώς και τα στοιχεία
επικοινωνίας με το φορέα που είναι αρμόδιος για την εξωδικαστική επίλυση
διαφορών μεταξύ Πελατών και Προμηθευτή κατά το Άρθρο 34.
δ) Το τηλεφωνικό κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών του τοπικού παραρτήματος
του αρμοδίου Διαχειριστή του Δικτύου, όπου ο Πελάτης δύναται να
απευθύνεται για την υποβολή παραπόνων και αιτημάτων.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα στοιχεία αυτά δεν παρέχονται ούτε προφορικά ούτε τηλεφωνικά, ούτε απαντώνται οι γραπτές αιτήσεις των πελατών για καλύτερη ενημέρωση.  Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από την αίτησή μου που κατέθεσα στις 10.4.2013 με αρ. πρωτ. 98 στο Κατάστημα της Κατερίνης, ενημέρωσα με e-mail το κατάστημα των Αθηνών μέσω του επίσημου ιστότοπου της ΔΕΗ, ζήτησα τηλεφωνικά ενημέρωση στο 11770, και ακόμη δεν έχω λάβει απάντηση, πλην της ειδοποίησης για διακοπή της σύνδεσής μου!

ΤΡΙΤΟΝ:

Η ΔΕΗ δεν διαθέτει, ούτε δημοσιεύει στον ιστότοπό της, ούτε παρέχει στους διαμαρτυρόμενους πελάτες κατόπιν αίτησής τους (γραπτής ή προφορικής) τα Τυποποιημένα έντυπα που προβλέπονται από τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας ως εξής:

Άρθρο 4
3. Κάθε Προμηθευτής οφείλει να καταρτίζει, δημοσιοποιεί και να εφαρμόζει
«Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας με Πελάτη» που ελέγχεται και
παρακολουθείται από την ΡΑΕ. Στόχος του κώδικα είναι η προστασία των
καταναλωτών..

Άρθρο 9
Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας
1. Για την ενημέρωση των Πελατών σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες
προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, τις υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτους για
την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας και τις σχετικές διαδικασίες, οι Προμηθευτές
καταρτίζουν και δημοσιοποιούν Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας. Οι
Προμηθευτές υποχρεούνται να ενημερώνουν το περιεχόμενο του ανωτέρω
εντύπου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
2. Το Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας περιέχει κατ’ ελάχιστο, συνοπτικές
πληροφορίες για τα ακόλουθα:
α. Περιγραφή των υπηρεσιών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχει ο
Προμηθευτής με αναφορά σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και
προδιαγραφές, και σχετικές χρεώσεις, καθώς και στις ευθύνες του
Προμηθευτή έναντι του Πελάτη, όπως αυτές απορρέουν από την παροχή των
υπηρεσιών αυτών, με αντιπαραβολή στις αντίστοιχες Χρεώσεις Προμήθειας.
β. Αναφορά των υπηρεσιών ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχονται από το
Διαχειριστή του Συστήματος και το Διαχειριστή του οικείου Δικτύου, των
αρμοδιοτήτων των φορέων αυτών και των ευθυνών τους έναντι των
Πελατών, όπως αυτές απορρέουν από την παροχή των υπηρεσιών αυτών, με
αντιπαραβολή στις αντίστοιχες Ρυθμιζόμενες Χρεώσεις.
γ. Περιγραφή διαδικασιών και προϋποθέσεων σύναψης Σύμβασης Προμήθειας
και έναρξης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
δ. Τη διάρκεια της Σύμβασης Προμήθειας, τις δυνατότητες και τις διαδικασίες
ανανέωσης και διακοπής και τα δικαιώματα καταγγελίας της Σύμβασης,
συμπεριλαμβανομένων των προθεσμιών λύσης της Σύμβασης.
ε. Τους τρόπους ενημέρωσης του Πελάτη σχετικά με τροποποίηση των όρων
της σύμβασης και ιδίως των Τιμολογίων Προμήθειας.
στ. Τη διαδικασία αλλαγής Προμηθευτή.
ζ. Τη διαδικασία υποβολής παραπόνων και αιτημάτων και τη διαδικασία
επίλυσης διαφορών μεταξύ του Προμηθευτή και Πελάτη,
συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας εξωδικαστικής επίλυσης
διαφορών από τους αρμόδιους φορείς.
η. Τον Κώδικα Δεοντολογίας Επικοινωνίας με Πελάτη.
θ. Περιγραφή διαδικασιών και προϋποθέσεων ένταξης u963 στους Ευάλωτους
Πελάτες και σε Ειδικές Κατηγορίες Πελατών.
3. Το Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας δημοσιοποιείται στην ιστοσελίδα
κάθε Προμηθευτή και κοινοποιείται στη ΡΑΕ άπαξ καθώς και μετά από κάθε
τροποποίησή του. Το ανωτέρω έντυπο αποστέλλεται από τους Προμηθευτές
στους Πελάτες με την Προσφορά Προμήθειας και κάθε φορά που τροποποιείται.


Άρθρο 10
Τυποποιημένα έντυπα
1. Κάθε Προμηθευτής καταρτίζει και διαθέτει δωρεάν στα σημεία εξυπηρέτησης
πελατών και μέσω της ιστοσελίδας του κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα
τυποποιημένα έντυπα:
α. Έντυπο Αίτησης Προσφοράς Προμήθειας που περιλαμβάνει έντυπο
εξουσιοδότησης προς τον Προμηθευτή προκειμένου να ζητά από τον
αρμόδιο Διαχειριστή ιστορικά δεδομένα κατανάλωσης του εν λόγω Πελάτη.
β. Γενικοί Όροι Σύμβασης Προμήθειας.
γ. Έντυπο εξουσιοδότησης εκπροσώπησης Πελάτη.
δ. Έντυπο Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου.
ε. Έντυπο Υπηρεσιών Ηλεκτρικής Ενέργειας.
στ. Έντυπο αίτησης τροποποίησης Σύμβασης Προμήθειας.
ζ. Έντυπο υποβολής αιτημάτων και παραπόνων.
η. Έντυπο Καταγγελίας Σύμβασης Προμήθειας.
θ. Έντυπο αμφισβήτησης Λογαριασμού Κατανάλωσης.
ι. Έντυπο εξουσιοδότησης για διακοπή ηλεκτροδότησης.
2. Το περιεχόμενο των ανωτέρω εντύπων διαμορφώνεται με τρόπο ώστε να
καλύπτει κατ’ ελάχιστο τις περιπτώσεις που προβλέπονται στον παρόντα
Κώδικα. Τα έντυπα των περιπτώσεων (στ) έως και (θ) ανωτέρω αποστέλλονται
από τον Προμηθευτή στους πελάτες του μαζί με τη Σύμβαση Προμήθειας.


Οι παραπάνω ελλείψεις και παραλείψεις, μαρτυρούν την ωμή και θρασύτατη παραβίαση των νόμων από πλευράς της ΔΕΗ, μια παραβίαση που απενεργοποιεί πλήρως το μέρος του Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας που αφορά τους όρους προστασίας των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, παραβίαση του άρθρου 138 του ν. 4001/2011 που στην παρ. 2 ορίζει ότι:
«Με τον Κώδικα Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε Πελάτες καθορίζονται ιδίως:
(α) Οι όροι και οι προϋποθέσεις σύναψης, τροποποίησης και λύσης συμβάσεων Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, οι όροι που υποχρεωτικώς περιλαμβάνονται στις σχετικές συμβάσεις και, ιδίως, όροι προστασίας των καταναλωτών, καθώς και διαδικασίες εξωδικαστικήςεπίλυσης διαφορών.
(β) Οι περιπτώσεις στις οποίες επιτρέπεται να διακόπτεται η Προμήθεια, ιδίως, όταν ο Πελάτης είναι υπερήμερος ως προς την καταβολή του τιμήματος.

ΤΕΤΑΡΤΟΝ:

Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι η ΔΕΗ υποχρεούται από το νόμο να γνωστοποιεί και να τηρεί τους όρους προστασίας των καταναλωτών και ότι δεν δικαιούται να διακόπτει την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας δίχως όρους, κάνοντας καταχρηστική εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης της που προκύπτει από μια μονοπωλιακή πολιτική.
Διότι: Σύμφωνα με το Νόμο 703/1977 «Περί ελέγχου μονοπωλίων και ολιγοπωλίων και προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού» (ΦΕΚ Α’ 278/ 20/26.9.77) άρθρο 2 η «Καταχρηστική εκμετάλλευσις δεσποζούσης θέσεως» απαγορεύεται. Συγκεκριμένα:
Απαγορεύεται η υπό μιας ή περισσοτέρων επιχειρήσεων καταχρηστική εκμετάλλευσις της δεσποζούσης θέσεως αυτών επί του συνόλου ή μέρους της αγοράς της χώρας. Η καταχρηστική αύτη εκμετάλλευσις δύναται να συνίσταται ιδία:
α) εις τον άμεσον ή έμμεσον εξαναγκασμόν προς καθορισμόν είτε των τιμών αγοράς ή πωλήσεως είτε άλλων μη ευλόγων όρων συναλλαγής,
β) εις τον περιορισμόν της παραγωγής, της καταναλώσεως ή της τεχνολογικής αναπτύξεως, επί ζημία των καταναλωτών,
γ) εις την εφαρμογήν ανίσων όρων δι’ ισοδυνάμους παροχάς, ιδία εις την αδικαιολόγητον άρνησιν πωλήσεων, αγορών ή άλλων συναλλαγών, κατά τρόπον ώστε επιχειρήσεις τινές να τίθενται εις μειονεκτικήν εν τω ανταγωνισμώ θέσιν,
δ) εις την εξάρτησιν της συνάψεως συμβάσεων εκ της παρά των αντισυμβαλλομένων αποδοχής προσθέτων παροχών, ή συνάψεως προσθέτων συμβάσεων αι οποίαι, κατά την φύσιν των ή συμφώνως προς τας εμπορικάς συνηθείας, δεν συνδέονται μετά του αντικειμένου των συμβάσεων τούτων.
[Το Άρθρο 2 είχε συμπληρωθεί με το άρθρο 16 ν. 2000/1991 (ΦΕΚ Α’ 206) και τίθεται όπως επανήλθε στην αρχική του μορφή με το άρθρο 1 παρ. 2 ν. 2296/1995 (ΦΕΚ Α’ 43)]

Άρθρο 2α
Απαγόρευση καταχρηστικής εκμετάλλευσης της σχέσης οικονομικής εξάρτησης
Με την επιφύλαξη της εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν. 703/1977 και του άρθρου 81 της Συνθ. Ε.Κ., απαγορεύεται η καταχρηστική εκμετάλλευση, από μία ή περισσότερες επιχειρήσεις, της σχέσης οικονομικής εξάρτησης στην οποία βρίσκεται προς αυτήν ή αυτές μία επιχείρηση, η οποία κατέχει θέση πελάτη ή προμηθευτή, ακόμη και ως προς ένα ορισμένο είδος προϊόντων ή υπηρεσιών και δεν διαθέτει ισοδύναμη εναλλακτική λύση. Η καταχρηστική αυτή εκμετάλλευση της σχέσης οικονομικής εξάρτησης δύναται να συνίσταται ιδίως στην επιβολή αυθαίρετων όρων συναλλαγής, στην εφαρμογή διακριτικής μεταχείρισης ή στην αιφνίδια και αδικαιολόγητη διακοπή μακροχρόνιων εμπορικών σχέσεων.
[Η διάταξη τίθεται όπως επανήλθε σε ισχύ με το άρθρο 1 ν.3373/2005 (ΦΕΚ Α’ 188/02.08.2005)]

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η ΔΕΗ προβαίνει σε μια σειρά πράξεων που απαγορεύονται, όπως:
Α) Άμεσος ή έμμεσος εξαναγκασμός προς καθορισμό των τιμών της πωλήσεως.
Β) Εξαναγκασμός σε μη εύλογους όρους συναλλαγής (ακόμη και σε συναλλαγή με ανύπαρκτους όρους, αφού αυτοί δεν αναγράφονται ούτε στον ιστότοπό της, ούτε στα συμβόλαια των πελατών ούτε στους λογαριασμούς κατανάλωσης)
Γ) Στον περιορισμό της τεχνολογικής αναπτύξεως, επί ζημία των καταναλωτών. Τις υποχρεώσεις της για τεχνολογική ανάπτυξη, τις έχει μεταθέσει στους ιδιώτες, επιβαρύνοντας όμως τους πελάτες της με υπέρογκα τέλη υπέρ ΑΠΕ.
Δ) Στην εφαρμογή άνισων όρων για ισοδύναμες παροχές. Αφού πουλά την κιλοβατώρα με χαμηλότερη τιμή στους πελάτες μεσαίας και υψηλής τάσης, επιβαρύνει κυρίως τους οικιακούς πελάτες με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις και τιμωρεί τους οικιακούς πελάτες που υπερβαίνουν τις 3000 kwh/τετράμηνο λόγω χρήσης του ρεύματος και για θέρμανση.
Ε) Προβαίνει στην εξάρτηση των συμβάσεων με πρόσθετες παροχές, πρόσθετες συμβάσεις και επιβαρύνσεις που δεν συνδέονται με το αντικείμενό τους. (Τέλη υπερ ΑΠΕ, φόροι υπερ Δήμου, ΕΡΤ κλπ)
ΣΤ) Προβαίνει σε καταχρηστική εκμετάλλευση της σχέσης οικονομικής εξάρτησης πελατών που δεν διαθέτουν εναλλακτική λύση, ως προς ένα ορισμένο είδος υπηρεσιών που κατέχει μόνον αυτή.
Ζ) Προβαίνει σε αδικαιολόγητη διακοπή της σχέσης, αφού το πράττει δίχως να συζητά με τους πελάτες της τους όρους που επιβάλλονται από την Πολιτεία.
Εδώ αξίζει να διευκρινιστεί, ότι η ΔΕΗ στην Ελλάδα έγινε και πάλι μονοπώλιο, κατά παράβαση της οδηγίας 2009/72 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, επί της οποίας βασίζεται η σημερινή Ελληνική σχετική νομοθεσία (νόμος 4001/2011, Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, η δημιουργία της ΡΑΕ κλπ. Επίσης ότι σύμφωνα με το άρθρο 144 του ν. 4001/2011 παρ. 2 η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με οποιονδήποτε τρόπο ακόμη και για ατομική χρήση, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών και χρηματική ποινή από 100.000 -150.000 ευρώ!!! συν της δήμευσης του εξοπλισμού.
Το γεγονός λοιπόν ότι δεν έχουμε εναλλακτική λύση, στην απόκτηση ενός κοινωνικού αγαθού απολύτως αναγκαίου για την αξιοπρεπή μας διαβίωση, πλην της εξάρτησής μας από τη ΔΕΗ, είναι απολύτως τεκμηριωμένο. Η μόνη μας ελπίδα επομένως για δικαίωση στις δίχως όρους οικονομικές απαιτήσεις της ΔΕΗ, είναι η τήρηση της υπάρχουσας νομοθεσίας αφ’ ενός, και η επιβολή της από τα όργανα της τάξης αφ’ ετέρου, καθώς σύμφωνα με το άρθρο 3 του νόμου 703/1977 «Περί ελέγχου των μονοπωλείων…»,  «η κατ' άρθρο 2 καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης και η κατ' άρθρο 2α καταχρηστική εκμετάλλευση σχέσης οικονομικής εξάρτησης απαγορεύονται, χωρίς προς τούτο να είναι απαραίτητη προηγούμενη έκδοση απόφασης από κάποια αρχή.» Κατά συνέπεια η απαγόρευση ισχύει δίχως να απαιτείται προηγούμενη έκδοση εξωδικαστικής ή δικαστικής απόφασης και λογικά, η αυθαίρετη διακοπή της ηλεκτροδότησης, πρέπει να διώκεται με την αυτόφωρη διαδικασία. (βλ. Ποινικό Κώδικα, άρθρο 241 για «παραβίαση οικογενειακού ασύλου», άρθρο 259 για «παράβαση καθήκοντος» και άρθρο 287 για «παραβίαση συμβάσεων προμήθειας».


ΘΕΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ: Η ΑΙΤΗΣΗ

Αφού παρουσίασα τους λόγους της αμφισβήτησης, τους οποίους θεωρώ βάσιμους, νόμιμους και αληθείς, σας ζητώ να αποστέλλετε στο εξής νόμιμους λογαριασμούς κατανάλωσης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται από το νόμο υπ’ αρ. 4001/2011, τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΔΕΗ και την Οδηγία 2009/72 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τους κανόνες ηλεκτρικής ενέργειας. Εννοείται ότι βάσει αυτών των νόμων, η αίτηση αποστολής νόμιμων λογαριασμών κατανάλωσης, αφορά όλους τους πελάτες της χώρας μας και όχι εμένα προσωπικά.
Μέχρι να το πράξετε, ζητώ να ανασταλεί η διακοπή της σύνδεσής μου, για μη εξόφληση μη νόμιμων λογαριασμών κατανάλωσης και να ανακοπεί η επιβάρυνση με τόκους ληξιπρόθεσμων οφειλών. Πέραν τούτου ζητώ να απαντήσετε στην αίτησή μου που κατέθεσα στο κατάστημα Κατερίνης με αριθμό πρωτοκόλλου 98/10.4.13 και αφορά: Διαμαρτυρία για ανεπαρκή ενημέρωση, εκμετάλλευση των οικιακών πελατών και εξέταση της περίπτωσης των οικιακών πελατών που χρησιμοποιούν το ρεύμα και για θέρμανση.

Με εκτίμηση


Όνομα, υπογραφή


www.estetbroker.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Eπισκευτήτε τον Μεσίτη που εμπιστεύεστε. Καμμία ιστοσελίδα δεν μπορεί να καταγράψει σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες που ένα ενήμερο γραφείο έχει ... Επισκευτήτε μας..

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ